Svenska Dagbladet

Stefan Diös pyas@…pnet.se
Tors. 30 december 1999 12.32.22 +0100

Rubricerade tidning gjorde ju ett reportage om EN Cup nyligen med hopp om
att detsamma skulle publiceras under december. Nu har jag ombetts meddela
befolkningen att vi förmodligen får vänta nästan tusen år på att få läsa
detta... åtminstone en vecka ungefär.

Enligt nuvarande planering kommer reportaget att publiceras i SvD den 5
januari 2000. Första person som verkligen får det i sin hand ombedes skicka
en snabb bekräftelse till listan på att det verkligen blivit så, helst
samma dag så att folk fortfarande får chansen att smita ut och handla en
tidning.

I övrigt hoppas jag att ni har haft en god och spelrik jul samt önskar att
den följande miljonen år ska bli sammalunda. Lokalt över Malmö kan jag
meddela att jag siktade ett svenskt Scrabble-spel (och två engelska, i
nästan identiska lådor) i spelbutiken Tradition häromdagen. Nu finns bara
de två engelska kvar kan man säga. Men jag uppmuntrade personalen att köpa
in flera svenska. Den inköpsansvarige var inte på plats, men jag avser att
komma tillbaka vid tillfälle och prata med honom. Eftersom en hel del just
nu tyder på att Scrabble-SM kommer att spelas i Malmö i vår, vore det ju
kuligt för befolkningen i denna landsända om spelet gick att inhandla
någonstans.

Hur ser det ut hos er som bor på andra ställen? Går Scrabble att köpa
någonstans numera? Om inte, så fråga butikerna varför, förklara att det
*inte* är samma sak som Alfapet, oavsett vad de fått höra; och be dem köpa
in det riktiga Scrabble från Mattel!

Lev friskt, glada vänner,

S Diös