Vårens program

Per Starback starback@…g.uu.se
Tis. 22 februari 2000 15.51.04 +0100

För länge sen skrev Stefan även:

> Jag ska försöka spika SM-datum (Malmö) inom någon vecka. 13-14 maj är ju
> föreslaget och kommer att bli mitt huvudalternativ. Om någon har andra
> önskemål så meddela mig snarast! SM är en klang- och jubeltävling som
> *alla* bör delta i, både toppen och bredden! Så det är viktigt att datumet
> passar så många som möjligt.

Denna helg är väl också spikad nu? Jag håller absolut med om att så
många som möjligt bör delta i SM. Jag vet att en del ryggar inför
begreppet "Svenskt mästerskap" och tänker att det bara är nånting för
dom som är bäst och som har rimliga chanser att vinna det. Så kanske
det är i en del tävlingsgrenar, men så behöver det ju inte alls vara.
T.ex. spelade jag boule förr, och där är SM en stor tävling som "alla"
är med i, vilket gör att man får en träffpunkt där man träffar många
spelare från hela landet. Det är den typen av SM som jag vill ha även
i Scrabblevärlden. SM förra året är hittills den tävling vi haft med
flest deltagare, så det bådar gott. Jag hoppas att årets SM slår alla
rekord med råge!

> Kanske bör vi också passa på tillfället att redovisa det vi talade om på
> listan tidigare, nämligen hur det är möjligt att fortsätta bygga på brädet
>
>    BH
>    HM

Och här skulle jag kunna passa på tillfället att redovisa vad jag
menade när jag skrev

PS> P.S. Dessutom har jag nu kommit på en ny mycket mindre lösning om man
PS> får använda blanka!

Jag menade

	wc
	CD

Det finns inga längre ord som innehåller "wc" eller "cd" i sig, så
detta parti är helt låst efter två lagda ord.

/Per