Nytt år

Lisa Blohm lis@…niff.tt.se
Tis. 4 december 2001 13.49.15 +0100

pyas@swipnet.se,Nasta skriver:
>Alla potentiella arrangörer är välkomna att redogöra för
>sina planer.
Jag är fortfarande lite sugen på en endagars försöksturnering i öppet
scrabble (d v s där brickorna ligger i en viss ordning och är öppna).
Vet att detta förut har gjorts som korrespondens, men jag skulle vilja
pröva det "live" (jag och Nils har testat, mycket stressande, men kul).
Denna turnering skulle jag i så fall helst vilja ha på söndagen efter
en lördagsturnering i Stockholm, för att tillresta skulle kunna vara
med. Alternativt en torsdagskväll (det blir träningar torsdagar i
Stockholm på Stockholms schacksalonger, återkommer med detaljer).
Har också planer på en nybörjarturnering (plus under 1000, förstås) i
Stockholm före SM. Förutsättningen är naturligtvis att det inte minskar
möjligheten för att locka folk till en eventuell Konsonantcup. Fast det
tror jag kanppast.

>Sen ska det bli spännande att få höra hur det går med
>journalistmästerskapet i Stockholm.

Tävlingen är av bland annat lokal-, jul- och deltagarskäl uppskjuten
till efter nyår, men allt pekar på att den blir av. Vi har väl, snällt
räknat, ett dussin aspiranter, och då har vi mest bara hört oss för.
Några på mitt jobb blev så besvikna över att tävlingen blev uppskjuten
att det blir en spelkväll på tisdag i alla fall. En pluggar
tvåbokstavsord. Så det ser lovande ut. Sedan får vi väl se vad det
resulterar i rekryteringsmässigt. Tror kanske inte på att vi ska hoppas
på för mycket, men även ett par nya namn vore ju ett välkommet
tillskott.
Lisa