Re: Påsk_i_Göteborg?

Stefan Diös pyas@…et.se
Mån. 22 januari 2001 15.26.10 +0100

Anders:

>Stefan skrev förövrigt att han inte skulle komma på
>tanken att försöka lägga en Scrabbletävling under en
>Påskhelg, men nog var det väl allt så att den allra
>första Scrabble-tävlingen med 5 st deltagare hemma hos
>Stefan i Malmö var på just Annandag Påsk?

Ha! Mycket snyggt! 4 april 1994... förvisso en annandag påsk; mycket lätt
att bevisa. Elegant påpekande! Jag står rättad, som anglosaxarna säger.

Skillnaden är förstås att vi då inte hade något riksförbund eller ens några
långväga resenärer att ta hänsyn till; vi var bara fem kompisar i Malmö och
Lund som ville testa hur det fungerade med en turnering i ett av våra
favoritspel. Och då valde vi förstås en dag som passade oss alla och
behövde inte tänka på någon mer normalt funtad allmänhet.

Och snart kanske vi är reducerade till ett kompisgäng igen, fast med lite
andra personer. Jag upprepar att påskhelgen naturligtvis går utmärkt om det
verkligen är den tidpunkt som passar de flesta bäst. Annandagen förefaller
mig också vara mer lämpad än påskafton eller påskdagen, även om jag inte i
någondera fallet kan säga något konkret om min egen medverkan ännu.

S Diös