Träning och nätet

Nils Berner nibe06@…banken.se
Fre. 30 augusti 2002 11.10.18 +0200

Hej!

Skall börja med att be om ursäkt för den felaktiga adressuppgiften i inbjudan till gårdagens träning. Brännkyrkagatan 65 skall det naturligtvis vara och inte Brännkyrkagatan 66.
Vad jag dessutom inte informerade om var avgiften på 20 kr för inträdet. Dessutom måste vi fixa finansieringen av de 200 kr per gång. Detta ordnades förra terminen genom donationerna från förbundet,
Bröderna Berner AB och Lisa Blohm, men nu kommer vi att kräva in ytterligare 20 kr från var och en som deltar i träningen. Undantag medges dock för de som är där för första gången.
 Liten rapport från gårdagen. 9 personer deltog, en dock ganska motvilligt. Han tyckte det var varm och klibbigt. Jag talar faktiskt inte om Olof utan om Leo (Blohm?), medlem av juniorsektionen.
Annars var det Lisa, Olof, Torbjörn, Claes och jag som var rutinerade. Glädjande nog kom tre nybörjare: Carin, Freddy och en dam som jag tyvärr inte uppfattade namnet på. De två förstnämnda lyckades
jag ragga upp på Nils site i onsdag.  Dessutom ringde det en kvinna under brinnande träff och förhörde sig om hur man tog sig dit och hur det fungerade. Hon skulle komma nästa gång.
Nils Ericssons arbete har verkligen möjligen att ge sprängkraft åt Scrabbleverksamheten. Det växer explosionsartat som det verkar. 20-30 pers är ständigt inne och spelar. Det är verkligen häftigt. Och
det är förhållandevis lätt att entusiasmera folk för träffar och tävlingar.
Problemet är bara Björn som har en oförskämt hög rating. Jag uppmanar alla rutinerade spelare att göra en insats. Anslut er till siten och hjälpa till att spela ner honom! Han var fram till igår
obesegrad.

/Nils alias nilsb