Re: Journalisttävlingen

Stefan Diös pyas@…et.se
Lör. 5 januari 2002 14.56.12 +0100

Per:

>Det är visst i morgon som den särskilda scrabbletävligen för
>journalister går. En liten undring: Har ni tänkt att låta den vara
>ratinggrundande? Jag bara undrar så att det står klart innan den
>genomförs.

När jag (och/eller styrelsen) blev tillfrågad om saken i höstas kom vi
överens om att den inte skulle vara det. Tidigare har vi ju haft
sanktionerade tävlingar med en viss tillåten ratinggräns för deltagarna, så
det måste ju inte med nödvändighet vara så att varje ratinggrundande
tävling måste vara öppen för alla. Men denna tävling är annorlunda, tyckte
vi. Den är begränsad till en viss yrkestillhörighet. Det är inte samma sak
som den mer "normala" klassindelningen enligt spelstyrka.

Så om inga nya åsikter har tillkommit, tycker jag inte att Stockholms
journalist-DM (eller vad det kallas) ska ge officiell SSF-rating. Det borde
vi kanske ha meddelat ratingmannen Per tidigare. Däremot tycker jag förstås
att deltagarna ska få information om förbundet och uppmuntras att delta i
kommande tävlingar.

Hur ser det ut inför arrangemanget? Många anmälda? Det ska bli spännande
att höra mer!

>Nytt pyssel:
>Vad har dessa ord gemensamt: flygräd, kyrkväg, morgondag, plogbil.

Varför inte TANDVAL?

S Diös