SM-datum, reagera!

Lisa Blohm Lisa.Blohm@…se
Tis. 15 januari 2002 10.44.01 +0100

Hej,
Birgitta Ländin, Peter Oljelund, Niclas Hjelm, Nils Berner, Per Starbäck
och jag diskuterade lite SM i går. Vilka som arrangerar är ännu lite
luddigt i kanterna, men Nils och jag räknar med att bli inblandade. Som vi
tidigare har bestämt är det ju Stockholm som gäller.

Speldatum: Vi har satt två alternativa datum, 27-28 april samt 4-5 maj,
och vill ha respons på dem så snart som möjligt. Jag vill puffa lite för
det förra, eftersom det går en othelloturnering i Norrköping 4-5 maj och
vi har lite förhoppningar om att få med en eller ett par othellospelare
till SM.

Alla som VILL spela SM, var snälla att svara om ni kan dessa datum och säg
bara nej till ett datum om ni absolut inte kan. Det vore värdefullt att
spika en helg så snart som möjligt, innan folk hinner boka upp våren till
annat.

Spellokalen för årets SM blir Stockholms schacksalonger vid Mariatorget
(där vi har träningar). Fördelen gentemot fjolårets i och för sig mycket
bra lokaler (borgargillet) är att schackklockor ingår i hyran, att vi kan
vara fler (jodå, vi är optimister) och att den fasta hyran är så låg att
vi inte riskerar något underskott även om deltagarna mot förmodan skulle
bli få. (Däremot blir det dyrare totalt sett än borgargillet om vi blir
många, men inte dyrare än att anmälningsavgiften bör kunna hållas på
fjolårets nivå).

Tyck till, gärna snarast!
Lisa