Bättre nyheter om träning

Per Starbäck starback@…uu.se
Fre. 31 maj 2002 01.19.01 +0200

Lisa skrev:

> Okej, jag är för spel i alla fall i höst. Kan inte de som kommer på
> torsdagens träning (jag har firmafest, kommer inte) fatta nån sorts beslut
> om åtminstone träningar i sommar? Lite hänger det väl på om folk är hemma
> över huvud taget.

På träningen bestämde vi att åtminstone träna igen om två veckor igen
som vanligt, dvs. torsdagen den 13 juni. Flera av de närvarande
räknade med att komma då, och förhoppningsvis kommer det ytterligare
några som inte var där denna gång. (Lisa, har du fortsatt att prångla
in evenemangstips om våra träningar i På Stan som du gjorde i början?)

Dessutom började vi samla in en frivillig tjuga av de närvarande redan
denna gång, så nu har vi en pott att använda för betalning av
lokalhyror. Eftersom det än så länge är den lägre hyran som gäller och
några dessutom lade femtiolappar istället så ska det ska räcka med
råge, men det är nog bara bra att vi bygger upp lite marginaler inför
hösten. Pengarna är i Birgittas förvar för tillfället. Till att börja
med kommer denna pott att betala hyran för nästa tillfälle samt kanske
även för denna torsdag ifall vi inte redan hade betalat det. (Vi stod
inte med på bokningstabellen, men vi fick ett rum ändå.)

Sen efter midsommar stänger schacksalongerna och öppnar (enligt
troliga men inte hundraprocentiga uppgifter) inte förrän måndagen den
12 augusti. Om vi vill träna nångång medan det är stängt där ändå så
är det dock möjligt att vi kan få låna nyckel och gå in själva. Jag
fick dock intrycket att vi som pratade om det inte trodde att det
skulle bli aktuellt. Flera andra möjliga träningsplatser nämndes
också.

Jag repeterar det viktigaste: Det blir en torsdagsträning igen som
vanligt om två veckor, dvs. torsdagen den 13 juni.

/Per

P.S. *ETTAGET? Fnys!