höstturneringar, spelsajt och ömsesidigt utnyttjande

Nils Berner nibe06@…banken.se
Tis. 3 september 2002 15.11.14 +0200

Skulle man inte kunna spela en turnering på sajten? Jag erbjuder mig att var tävlingsledare för en scweizerturnering, d.v.s. den turneringsform som SM spelats enligt de två senaste åren. Den skulle
kunna gå i 6-7 ronder över ett par kvällar t.ex., eller någon förestående helgdag (på lördag eller valdagen är enda möjliga för mig). Naturligtvis är det fritt fram för att fuska, men vi får utgå
ifrån att folk är ärliga. Reglerna blir naturligtvis de som gäller på sajten.

Verkar detta kul? Anmäl i så fall intresse till mig och vilka dagar som passar.
Nils E kanske kan förmås att göra lite reklam på sajten för det på något sätt.

/Nils

                    Lisa Blohm
                    <blohmlisa@yahoo.se        To:     skrabbel@stp.ling.uu.se
                    >                          cc:
                    Sent by:                   Subject:     höstturneringar, spelsajt och
                    skrabbel-admin@stp.        ömsesidigt utnyttjande
                    ling.uu.se

                    2002-09-01 01:43

Länge sedan jag var med i diskussionen känns det som och jag är lite tveksam till i vilken mån jag kommer att tävla i höst. Hur som helst tycker jag att:

Nils Erikssons spelsajt är hur häftig som helst. Fast jag bara har spelat ett dussin matcher hittills (och, jodå Björn, jag har fått stryk. Så lämna mig i fred ;-).

Det vore bra med lite ömsesidigt utnyttjande. Kan man kanske tänka sig en tydlig länk på Nils förstasida om att vi finns, typ "vill du tävla eller träna mot en verklig motståndare - gå hit" och något
liknande på Pers, Johans och Peters sajter med PR för spelsajten? Tror att både spelsajten och vår verksamhet skulle tjäna mycket på det. Vad säger ni berörda?

Det behövs en tidigare turnering än oktober. Okej, det närmar sig, men ändå. En nybörjarturnering inte minst, kanske, om vi nu kan locka många nya. Kan nog tänka mig att arrangera (dock inte ensam)
även om jag kanske inte spelar.

Nu ska jag försöka att spela klart kvällens sista match. Får försöka ordna till det - har spelat uselt och tappat en stor ledning.

Lisa

Gratis e-mail resten av livet på: www.yahoo.se/mail
Busenkelt!