SM - hur kan du hjälpa till?

Lisa Blohm blohmlisa@…o.se
Sön. 9 februari 2003 22.39.17 +0100


--0-1776830035-1044826757=:11100
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1
Content-Transfer-Encoding: 8bit


Hej,
det återstår att göra en hel del inför SM. Fortfarande saknas det dock någon som är villig att arrangera, och det börjar att bli bekymmersamt. Delar av jobbet är gjort, och mycket kan delegeras ut på olika personer, men det behövs någon som tar tag i och samordnar hela arrangemanget. Det behövs också - och det är kanske i nuläget det viktigaste av allt - någon eller några som sköter sekretariatet under SM, och det behövs också en orddomare till SM. Det allra bästa är om det finns någon som inte spelar som kan sköta sekretariatet (samla in protokoll, sköta lottning, föra in resultat i datorn, sätta upp resultatlistor etc), men hittar vi ingen sådan (tänk, tänk, tänk - har du någon i närheten som är lämplig?) måste någon ta på sig det ansvaret. Räkna inte med att "det fixar sig ändå".

Skapande av ett spelsystem har det tillsatts en särskild kommitté för. Andra jobb som behöver delegeras ut:

Spelbrädesansvarig:
En person som ansvarar för att det finns tillräckligt många spel till SM, och för att brickorna i varje spel är räknade. Vilket naturligtvis inte betyder att man ska släpa alla spel och räkna alla brickor själv.

Protokollansvarig:
Ansvarig för att trycka upp protokoll till tävlingen. (Tillgång till kopiator finns). Denna person är lämpligen densamma som:
Publikansvarig:
En person som ansvarar  för att det finns upptryckt material med information till nyfikna. Sådan information finns från i fjol.

Ansvarig för övrig tävlingsutrustning:
En person som ser till att dator, skrivare, ordkollsprogram, ordböcker, pennor finns.

Mottagare av anmälningsavgifter:
En person som tar betalt på tävlingsdagen (före tävlingen) av deltagarna och prickar av på en lista.

Fixare av medaljer/pokaler/plaketter:
Inköp av pokaler eller liknande

Sponsorraggare: Någon som fixar sponsring av i första hand priser till tävlingen. Det behöver inte vara så betungande som det kanske låter - vi har namn på några företag som tidigare har varit välvilliga emot oss och som kanske kan tänka sig att vara det igen.

Presskontakt (inför, efter och eventuellt under tävlingen) :
En person som skriver och skickar ut information till pressen dels inför tävlingen, dels i princip direkt efter finalen. Presskontakten ska också kunna svara på frågor inför tävlingen och hjälpa journalister att nå intervjuoffer. Det finns pressmaterial från fjolårets SM som kan fräschas upp.

Under tävlingen:
Orddomare. Till denna funktion är det ett måste att vi hittar någon/några som inte tävlar. Det behöver inte vara samma person hela helgen, utan även sådana som kan ställa upp en för- eller eftermiddag är mycket välkomna. Fundera igenom om ni har någon i er närhet som kan ställa upp (ideellt).

Sekretariatsfunktion:
Helst två personer, som har någon form av ordningssinne och som åtminstone har sett en dator förut. De ska se till att protokoll kommer in och hamnar i ordning, mata in resultat, sätta upp aktuella resultatlistor och lotta nästa omgång (det sistnämnda kan de möjligen få hjälp med). Det absolut bästa är om även denna syssla kunde skötas av någon som inte tävlar (denna någon kan i så fall även vara orddomare), men eftersom vi har måttliga förhoppningar om att hitta någon sådan person, uppmanas även ni som tänker spela SM att anmäla er.

Någon har hört av sig och velat hjälpa till med fika. Det är i nuläget inte aktuellt (kaféserveringen ska vara öppen), men kan eventuellt bli det.

Hör av er!
Lisa

Gratis e-mail resten av livet på: www.yahoo.se/mail
Busenkelt!
--0-1776830035-1044826757=:11100
Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1
Content-Transfer-Encoding: 8bit

<P>Hej,<BR>det återstår att göra en hel del&nbsp;inför SM. Fortfarande saknas det dock någon som är villig att arrangera, och det börjar att bli bekymmersamt. Delar av jobbet är gjort, och mycket kan delegeras ut på olika personer, men det behövs någon som tar tag i och samordnar hela arrangemanget. Det behövs också - och det är kanske i nuläget det viktigaste av allt - någon eller några som sköter sekretariatet under SM, och det behövs också en orddomare till SM. Det allra bästa&nbsp;är om det finns någon som inte spelar som kan sköta sekretariatet (samla in protokoll, sköta lottning, föra in resultat i datorn, sätta upp resultatlistor etc), men hittar vi ingen sådan (tänk, tänk, tänk - har du någon i närheten som är lämplig?) måste någon ta på sig det ansvaret. Räkna inte med att "det fixar sig ändå".</P>
<P>Skapande av ett spelsystem har det tillsatts en särskild kommitté för. Andra jobb som behöver delegeras ut:</P>
<P>Spelbrädesansvarig:<BR>En person som ansvarar för att det finns tillräckligt många spel till SM, och för att brickorna i varje spel är räknade. Vilket naturligtvis inte betyder att man ska släpa alla spel och räkna alla brickor själv.</P>
<P>Protokollansvarig:<BR>Ansvarig för att trycka upp protokoll till tävlingen. (Tillgång till kopiator finns). Denna person är lämpligen densamma som:<BR>Publikansvarig:<BR>En person som ansvarar &nbsp;för att det finns upptryckt material med information till nyfikna. Sådan information finns från i fjol.</P>
<P>Ansvarig för övrig tävlingsutrustning:<BR>En person som ser till att dator, skrivare, ordkollsprogram, ordböcker, pennor finns.</P>
<P>Mottagare av anmälningsavgifter:<BR>En person som tar betalt på tävlingsdagen (före tävlingen) av deltagarna och prickar av på en lista.</P>
<P>Fixare av medaljer/pokaler/plaketter:<BR>Inköp av pokaler eller liknande</P>
<P>Sponsorraggare: Någon som fixar sponsring av i första hand priser till tävlingen. Det behöver inte vara så betungande som det kanske låter - vi har namn på några företag som tidigare har varit välvilliga emot oss och som kanske kan tänka sig att vara det igen.</P>
<P>Presskontakt (inför, efter och eventuellt under tävlingen)&nbsp;:<BR>En person som skriver och skickar ut information till pressen dels inför tävlingen, dels i princip direkt efter finalen. Presskontakten ska också kunna svara på frågor inför tävlingen och hjälpa journalister att nå intervjuoffer. Det finns pressmaterial från fjolårets SM som kan fräschas upp.</P>
<P>Under tävlingen:<BR>Orddomare. Till denna funktion är det ett måste att vi hittar någon/några som inte tävlar. Det behöver inte vara samma person hela helgen, utan även sådana som kan ställa upp en för- eller eftermiddag är mycket välkomna. Fundera igenom om ni har någon i er närhet som kan ställa upp (ideellt).</P>
<P>Sekretariatsfunktion:<BR>Helst två personer, som har någon&nbsp;form av ordningssinne och som åtminstone har sett en dator förut. De ska se till att protokoll kommer in och hamnar i ordning, mata in resultat, sätta upp aktuella resultatlistor&nbsp;och lotta nästa omgång (det sistnämnda kan de möjligen få hjälp med). Det absolut bästa är om även denna syssla kunde skötas av någon som inte tävlar (denna någon kan i så fall även vara orddomare), men eftersom vi har måttliga förhoppningar om att hitta någon sådan person, uppmanas även ni som tänker spela SM att anmäla er.</P>
<P>Någon har hört av sig och velat hjälpa till med fika. Det är i nuläget inte aktuellt (kaféserveringen ska vara öppen), men kan eventuellt bli det.</P>
<P>Hör av er!<BR>Lisa</P><p><b>Gratis e-mail resten av livet på:</b> <a href="www.yahoo.se/mail">www.yahoo.se/mail</a><br>
Busenkelt!
--0-1776830035-1044826757=:11100--