FEZ Cup tillbaka!

Per Starbäck starback@…uu.se
Ons. 5 mars 2003 23.38.13 +0100

Lägesrapport för FEZ Cup:

Med de klockor som folk har lovat att ta med sig så räcker det bra.
Tack så mycket!

Sedan sist har Malin avanmält sig, men i gengäld har Christina Ceder
anmält sig, så det är fortfarande 20 anmälda. Hela deltagarlistan
får man om man följer FEZ-länken i kalendariet på
<http://stp.ling.uu.se/~starback/scrabble/>.

Det går fortfarande att hoppa på. Hör av er snarast!

Så var ligger Tiundaskolan då? Jo, den ligger på Tiundagatan förstås!
Tiundagatan 26, närmare bestämt. Det är samma gata som jag bor på, så
det är jättelätt att hitta. För mig, i alla fall.

Om ni väl hittar dit så ordnar sig allt sen. Allt det som står
härefter är sådant som ni kommer att få veta på plats i vilket fall,
så man kan lugnt hoppa över det om man inte är intresserad av
detaljer i förhand.

Protokoll: Som vanligt kommer det finnas protokoll framlagda att
använda, men en nyordning blir att jag inte tänker kräva in dessa.
Allt jag kommer vilja ha är poängsiffrorna. Därmed kan man behålla
sina protokoll, t.ex. om man är hyperseriös och vill gå igenom sina
matcher i efterhand. Att jag nämner detta nu i förväg är eftersom det
innebär att om man vill ha sina egna favvoprotokoll i grönlila och
särskild layout istället för dom som jag kommer att lägga fram så är
det bara att ta med sig.

Spelsystem: Det blir så som jag funderade på tidigare, det vill
säga (och detta blir till stor del en upprepning av vad jag skrev
förut):

Monradliknande spel i sex ronder. De sex bästa går vidare till
finalspel. (Om några avstår fylls det på med ytterligare spelare
uppifrån.)

Man måste vara på hugget direkt från början om man ska gå vidare och
om man slumrar till litegrann i början blir det kanske försent att ta
igen det senare. Detta är hårt och skoningslöst. Muahaha!

Efter lördagens spel blir det nåt slags pris till den som då ligger
bäst, samt till bästa nybörjare. (Det är bara två nybörjare med som
slåss om detta om det inte kommer fler anmälningar.)

Söndag: Finalgruppen spelar fem ronder alla-mot-alla. De får ta med
sig *hälften* av segrarna från lördagen. En spelare som vann alla sex
matcher då startar alltså en poäng före en som vann fyra matcher på
lördan, till exempel.

Övriga söndagsspelare spelar vidare på något sätt som jag bestämmer
utifrån hur många dom är i fem eller kanske bara fyra ronder.