SV: Vokalpokalen efter dag 1

"Nässen, Greger" grnas@…ata.com
Mån. 18 oktober 1999 08.42.28 +0200

>Anmärkningsvärt från första dagen: 521 poäng av Greger i hans match mot
>Anita; och omvända siffror 125 poäng för ett enda drag (SYLTBURK) av Olsson
>mot Nils... men det räckte inte för att vinna matchen! Är detta den högsta
>enskilda dragpoängen i förbundets tävlingshistoria?

Med 521 poäng delar jag andraplatsen med Per Starbäck från Vokalpokalen
1997. I samma tävling fick jag 527 (också mot Anita) som jag inte riktigt
lyckades nå upp till denna gång.

Högsta dragpoängen från mina och Johans tvåbokstavscuper har Ola med 158
poäng för DRÄPANDE, som han vackert placerade på två röda trippelrutor i ÄR
Cup. Om det finns högre poäng vet jag inte, men fick inte Stefan också en
trippeltrippel i nån av sina första tävlingar?

OCH... följande gäller för en eventuell EN Cup i slutet av året:

Lokalen på Orvar Odds väg är bokad *lördagen* 21 november, men vid närmare
eftertanke är den inte så bra (delvis för att jag själv trodde jag bokat
söndag och sagt det till flera).

Lokalen är idag måndag morgon *inte* bokad söndag 20 nov (lämplig för
scrabblespelande ankister som har möte på lördan) och inte heller helgerna
4-5/12, 11-12/12 eller 18-19/12. Bokningsläget kan dock ändras snabbt!

Som arrangör skulle jag vilja ha tävlingen i december, så att jag (framför
allt - behöver träna!) och andra får andrum efter den spännande
Vokalpokalen! Om nån på listan har en åsikt om lämplig dag för tävlingen,
hör av er *omgående* i mail till mig (inte listan), så återkommer jag så
fort som möjligt med fastställt tävlingsdatum.

Hälsningar Greger
Greger Nässén
tfn 08-6567077
http://abc.se/~m9855/