Vokalpokalen: Rättelse

Stefan Diös Pyas@…pnet.se
Sat, 23 Oct 1999 18:24:09 +0200 (MET DST)

I resultaten från Vokalpokalen 1999, utsända till denna lista 1999-10-19,
står att matchen i den s.k. "unksemigrupp A" mellan Erik Starbäck och Anita
Marmell slutade 291 - 255. Detta är en svårförklarlig felskrivning av
tävlingssekretariatet (dvs mig) ity båda protokollen är rörande eniga om att
partiet i själva verket slutade 299 - 251.

Felet påverkar inte några placeringar i tävlingen eller i ratinglistan;
däremot kan det ha marginell betydelse för spelarnas personliga statistik
som ofta räknas ut efter tävlingarna. Jag ber därför er som specialbevakar
denna statistik att införa det korrekta resultatet sålunda:

 Erik - Anita   299 - 251

Jag beklagar det inträffade. Den utlovade textrapporten från turneringen kan
emotses till listan vilken dag som helst. Den fullständiga resultat- och
statistikrapporten brukar sedan dröja något år, men kanske kan även denna
färdigställas och utsändas till deltagarna inom en relativt snar framtid.

Eller kanske inte. Den som lever får se.

S Diös