Re: SM i Malmö

Stefan Diös pyas@…pnet.se
Tis. 4 april 2000 23.00.12 +0200

Jag tycker så här om Pers tankar kring "bästa nykomling":

>* personer för vilka detta SM är deras första tävling

Det går bra och är kanske det mest naturliga.

>* personer som spelar SM för första gången

Det är inte bra. Tänk om nån jätterutinerad, superbra spelare av någon
anledning missade förra SM och nu kommer och vinner eller nåt sånt. Då ska
väl inte den personen ha något "debutantpris". I så fall skulle jag ha haft
priset förra året! Det var mitt (och alla andras) första SM.

>* personer för vilka detta SM är deras första tävling eller som redan
>har begått sin debut men som i så fall gjorde det efter förra SM.

Hmm... det går väl, det också... det kanske är bättre än "ren nykomling"?
Jag har alls inget emot detta.

En besläktad fråga är huruvida folk som bara spelat i "nybörjartävlingar"
(hittills endast Konsonantcupen i Malmö) ska räknas som "debutanter" i såna
här fall? Jag tycker nog att de kan göra det, eftersom deras i så fall enda
tävling inte är öppen för alla.

Eller?

S Diös