Hennes

Stefan Diös pyas@…et.se
Fre. 26 oktober 2001 14.35.25 +0200

Jag har nyligen pratat med en journalist, som skriver för tidningen Hennes.
Låt mig rent ut erkänna att denna tidskrift är en lucka i min kulturella
bildning. Jag har inte läst den särskilt ofta. Troligen inte alls, skulle
man nog kunna säga utan större överdrift.

Nu ska de i alla fall ha nån sorts artikel med temat "Hur du besegrar din
pojkvän i löjliga spel" eller nåt liknande. Säkerligen mycket användbart.
Jag fick efter bästa förmåga lämna några kvicka speltips om Scrabble. Allt
tyder på att vårt förbund kommer att nämnas i sammanhanget, kanske också
Pers webbsida. Det vore ju alldeles finfint om det blev så.

Jag tyckte han sa att det här förväntas komma ut i december eller så.
Hoppas det är en månadstidning. I så fall blir det lättare att hitta rätt
nummer. Hoppas också att jag inte sviker någon publiceringshemlighet genom
att lämna ut informationen till den Scrabbleälskande allmänheten så här
tidigt, men om jag väntar så glömmer jag bara bort det. Gnothi seauton!

S Diös