Skånska planer

Stefan Diös pyaspalace@…il.com
Sön. 2 september 2001 14.51.11 +0200

Hej, scrabblare!

Såg att Johan Berner vann i Bromma i går. Stort grattis till honom! Det var
överraskande... jag menar, det har vi alla väntat på länge!

Jag har under denna sommar haft, och har fortfarande, stora brister i
kommunikationen pga dålig närvaro i hemmet och dessutom ett tjurigt
mailkonto. Jag vill i alla fall försöka meddela mig med något av vad jag har
tänkt mig ska hända framöver på Scrabblefronten i Malmö.

Höstträningen börjar i morgon, den 3 september, och fortsätter sedan
förhoppningsvis varannan måndag. Information har sänts ut till kända
berörda. Finns det andra intresserade så hör av er till mig illa kvickt
ifall ni vill hinna vara med på morgondagens träning. Sen blir jag svår att
nå ett tag igen. Nybörjare är mest välkomna av alla!

Sedan planerar jag två tävlingar under hösten. Först blir det
Konsonantcupen, den speciella inkörningstävlingen för nya och lågt rankade
spelare. Preliminärt datum för den är den 20 eller 21 oktober.

Den större, nationella tävlingen Vokalpokalen spelas sedan enligt mina
planer helgen 17-18 november, förhoppningsvis båda dagarna. Om någon
intresserad skulle ha allvarliga synpunkter på dessa planer och datum, så
meddela mig. Inbjudningar med exakta detaljer följer sedan om cirka en månad
från nu. Allt detta gäller alltså staden Malmö som ligger i Skåne.

Slutligen undrar jag nyfiket hur det ser ut med planerna för 2002 års SM?
Göteborg var ju allvarligt påtänkt som arrangör, men nu tycks en av de
viktigaste protagonisterna hastigt ha lämnat landet. Finns det fungerande
planer i alla fall? Eller finns andra villiga arrangörer? Som det känns nu
är jag för min del knappast redo att hålla ett SM i Malmö i vår. Hoppas det
ordnar sig med Göteborg!