Nyheter på väg

Per Starbäck starback@…uu.se
Fre. 9 augusti 2002 14.41.39 +0200

Erik skrev:

> Jag är inte så snabb, men här är min respons.

Här en ytterligare något långsammare respons.

Det var en utmärkt nyhet att de nya brickorna inte ska gå att brailla!
På senaste årsmötet pratade vi ju om detta och om jag minns rätt tog
jag på mig att kontakta såna som tillverkar särskilda tävlingsbrickor
för att höra om möjligheten att beställa icke-engelska brickor.

Nu när frågan är överspelad kan jag ändå informera om att jag gjorde
detta, och fick till svar att han behöver göra minst 200 likadana
uppsättningar för att det ska vara värt det. Inget för oss, alltså.

Jag tycker det var synnerligen dumt av Mattel att ändra poängen för
brickorna, av skäl som jag givit tidigare, men det är väl inget att
göra åt nu, och det är väl bara att anpassa sig.

> Det är väl inget problem. Med en OH-penna kan man ju enkelt fixa detta.

Jag tycker som Erik att det verkar onödigt med en omställningstid då
båda varianterna är godkända. Det skulle inte ens kännas oöverstigligt
att spela med gamla spel och själv komma ihåg att justera poängen för
drag med dessa två brickor även utan OH-penna.

Jag tycker vi ska gå över så snart som det finns sådana spel i
sinnevärlden. Självklart ska vi spela SM 2003 så, och då är det bra
att ha gått över i god tid före det.

/bror med identiska åsikter