En apa talar ut

Apan Per starback@…uu.se
Ons. 11 december 2002 19.42.18 +0100

Efter att jag kom till, vid SM 2000, försvann jag ganska snabbt ur
husses hand. Sen dröjde det två och ett halvt år tills jag äntligen
var tillbaka till husse, och då var han så ovan vid att hålla djur så
att han helt glömde bort att ta med mig till Malmö och Vokalpokalen.

Vad ingen närvarande där då visste var därför att jag egentligen bytte
ägare flera gånger där.

I första ronden hoppade jag från Per till Anita.
I andra ronden från Anita till Rita.
I fjärde ronden från Rita till Nils.
Och eftersom Nils inte förlorade nånting så stannade jag där sen.

(Samtidigt som jag i en annan mening hela tiden satt i tryggt i
Uppsala på min favoritplats -- i SM-pokalen!)

Så när Gillet Cup började så var det egentligen Nils som hade kontroll
över mig, även om varken jag eller han eller någon annan visste det.

I rond 3 gick jag över från Nils till Björn.
I semifinalen gick jag över från Björn till Håkan.
Och i finalen kom jag tillbaks till Nils igen.

/"Det är apan som styr"