artikel_ozon_cup_2

Lisa Blohm lis@…niff.tt.se
Ons. 27 februari 2002 10.04.54 +0100

Håller med om att artikeln är bra PR, snyggt jobbat, Peter!

Har egentligen bara en invändning, och det är den där formuleringen om
att "spelarna är absolut tysta". Vad är det för nyordning?

Att det blev något fusk i stället för bluff tror jag inte är hela
världen. Det framgår ju att det är kul det här. Och så fick vi lite
reklam för träningarna också...

Sedan ska vi nog inte räkna med några fullständiga och heltäckande
beskrivningar av våra regler i en artikel. Tror faktiskt inte att en
sådan artikel skulle bli så lättläst.

Däremot skulle de viktigaste reglerna givetvis göra sig mycket bra i en
faktaruta i anslutning till artikeln. Tidningar brukar i mån av plats
gilla faktarutor - det ser genomarbetat ut. Nu går det ju givetvis inte
att komma och kräva att "borde ni inte ha en faktaruta också". Det har
snarast motsatt effekt. Men ett litet knep för att locka journalister
att göra sådana faktarutor är att lämna fram en KORTFATTAD, gärna
punktvis redovisning av våra viktigaste regler. Kan tänka mig att jag
nog själv skulle nappa på en sådan. Och jag är ändå inte helt
lättflörtad.

Lisa

pyas@swipnet.se,Nasta skriver: