Skrabbel digest, Vol 1 #318 - 5 msgs

Nils Berner nibe06@…banken.se
Tors. 2 maj 2002 16.49.48 +0200

Tänkte inte på det där med annandag pingsts försvinnande. Då faller min vision. Min idé med 3 dagar byggde framförallt på att sista dagen skulle vara en finaldag då bara ett fåtal spelade, så att vi
skulle kunna få ett fokus typ det vi hade på sista finalmatch i söndags. Det tyckte jag nämligen var mycket bra ur publiksynpunkt.

/Nils

----- Forwarded by Nils Berner/NIBE06/SHB on 2002-05-02 16:44 -----

                    "Lisa Blohm"
                    <lisa.blohm@tt.se>         To:     skrabbel@stp.ling.uu.se
                    Sent by:                   cc:
                    skrabbel-admin@stp.        Subject:     Re: Skrabbel digest, Vol 1 #318 - 5
                    ling.uu.se                 msgs

                    2002-05-02 16:31

Tycker att argumentet att annandag pingst är på väg att försvinna är rätt
starkt - det är väl ditåt det lutar och ska man lägga SM såpass sent
(årets pingst är ju ovanligt tidig) så ska det vara ett datum som funkar
även framöver. Annars tycker jag att det vore bra med en fast
Scrabble-SM-helg och tre dagar låter ur mitt perspektiv lockande. Men man
ska nog inte utesluta att många kan tycka att två dagar är max.
Sedan saknar ju jag förstås dessa spelare som både ägnar sig åt både
Scrabble och boule-DM (antar att Karin och Orvar inte spelar DM i
Stockholm-Uppsalaregionen?) på Scrabbletävlingarna. Eller har vi en massa
boulespelare som jag inte känner till? I så fall håller jag med om att det
vore dumt att låta evenemangen krocka.
Lisa

Farmis.Studievl@bmc.uu.se skriver: