SV: Plats och datum för SM?

Lisa.Blohm lisa.blohm@….com
Mån. 21 oktober 2002 09.56.08 +0200

Johan skrev:

> Hej!
>
> Vet inte om det blev något möte i Sthlm idag, och om det i så fall spikades
> någon tid för SM? Jag antar att det i och för sig är klokast att utse några
> olika datum i prioritetsordning och sedan undersöka när det går att boka
> sthlms schacksalonger, som väl är den naturliga platsen.

Nej, det blev inget möte i söndags, bara lite snack i telefon mellan mig och Diös. Och därmed mer snackat än bestämt en massa saker. Men att SM är viktigast att bestämma ett datum för är det väl inget tvivel om. Jag tar på mig att kolla upp när schacksalongerna är helt lediga under april/början på maj och skickar snarast ut datumen på listan så att folk får tycka till.

Minst lika viktigt som ett datum är väl arrangörer, särskilt då som det vore praktiskt om en arrangör kan det datum vi bestämmer. Finns det några hugade? Som jag har tolkat det kommer ingen av oss som tidigare har arrangerat de SM som har gått i Stockholm att göra det i år. För min egen del är det i alla fall bestämt nej när det gäller årets tävling. Oavsett vem som arrangerar vore det nog i år också bra om spelande arrangörer kan få hjälp under själva tävlingen av någon som inte spelar. Går det som vi hoppas kan ju SM bli riktigt stort.

Lisa