Scrabble-sajtenstämdav Mattel.

Mats Forssblad froz@…et.se
Tors. 3 april 2003 00.34.00 +0100

Nils Eriksson wrote:

> [...]
>
> Jag har i alla fall läst igenom lagtexten om varumärkesintrång, och så
> länge jag inte är näringsidkare riskerar jag inget åtal.
>
> Men oavsett vad som händer är jag enormt besviken på Mattel. I sajtens
> begynnelse kallade jag spelet Alfapet, men jag bytte till S******e
> delvis för att hjälpa dem med marknadsföringen. Jag är säker på att de
> 6000 som de kräver av mig för att inte gå till rättegång är en skitsumma
> i jämförelse med det mervärde jag skapat åt varumärket S*****e. Ett
> eventuellt val mellan att stänga sajten eller att sälja den till fienden

Jag är inte jurist, men jag har funderat lite :-)
I september 2002 växlade du mejl med Philip Nelkon och föreslog ett
samarbete. Philip svarade, men hörde sedan inte av sig mer.

Efter några månader uppvisar de bestörtning, och stämmer dig.

Att namnet Skrabbel togs bort bort, och att de sedan får ett artigt
brev, borde därmed räcka. Jag ser ingen anledning att skicka dem pengar,
du har ju visat god vilja, informerat och dessutom diskuterat samarbete.

Hälsningar

Mats alfapet-spelare ( för jag hittade inget trademark-spel i affären)

> Hursomhelst, jag är mycket intresserad av att se patentet på spelidén.
>
> Nils E

> Lättare att hitta drömresan med MSN Resor http://www.msn.se/resor/

> Information om listan

Information om listan