SV: SAOL diff

PerStarbäck starback@…uu.se
Tis. 26 augusti 2003 13.36.07 +0100

Greger:

Skattedragare och storände är typiska sådana fall. I 12.1 står

        SKATTEDRAGARE se skattdragare
och
	STORÄNDE se storända

men några uppslagsord *SKATTDRAGARE och *STORÄNDA finns inte.
Tydligen fanns dessa ord med ett tag under arbetet med SAOL12,
men så bestämde man sig för att ta bort dom, men glömde bort att ta
bort alternativformerna med hänvisning.

Men vad hände med omisskundsam(het)? Är det inte sjysta ord?
Dom finns t.ex. i SAOL9 och SAOL11 (jag hittar inte min tia just nu).
Om dom nu plötsligt bestämde att det inte är värdigt att stå med
i ordböcker (det står inte med i NEO) så kunde det väl vänta till
nästa upplaga istället? Det är rätt skumt.

/Per (med omisskundsam envishet)

Information om listan