Rullningar i Gillet Cup III

henrik jonés henrik.jones@….com
Mån. 29 december 2003 13.53.55 +0100

http://www.pcp.no-ip.biz/div/nisse/stopet/gillet_rullningar.htm hittar du en förteckning över rullningarna i gårdagens Gillet Cup III. Inalles 86 stycken om jag räknat rätt. Kompletteringar med ev. ej uppskrivna eller bortglömda rullningar välkomnas varmt. Per får gärna kopiera sidan och lagra på sin webbplats istället om han föredrar det.

Som synes stod två spelare i särklass. Även om det naturligtvis handlar lite om tur med blanka och annat (notera t ex att undertecknad som kom trea hade tre "gratisrullningar" med FrASERA, POStERA och SÄNdARE) så är det lätt att se när man tittar över fler tävlingar att det är samma spelare som utmärker sig. Per vann ju t ex också rullningsligan i SM.

Bland snygga och svåra rullningar kan nämnas Stefans TUNGrODD (Lagd i öppningen mot mig på liggande T), Elmis AnKUNGE, Mias SEDELÄRA, Lenas TAVELRAm och sist men inte minst Jannikes HOMOLOG. Bravo!

Apropå rullningar: Är det inte på tiden att vi upphöjer rullningsdokumentationen till en officiell del av tävlingsstatistiken. Jag kan gärna hjälpa till med efterarbetet på de tävlingar där jag deltar. Man skulle ev. kunna överväga en ändring av protokollen där man får ett särskilt fält för att skriva in rullningar och poäng. På så vis kan vi gotta oss ännu mer i intressanta data som rullningsfrekvens, högsta poäng etc etc... :-)

/Henrik
(lite ledsen för att min blankfria MURSLEV mot Lisa inte gick att haka nånstans)