KTH-scrabble

StefanDiös pyas@…et.se
Mon Mars 17 14:18:29 CET 2003

Björn:

>Nu när jag är med i styrelsen tänkte jag börja sprida intresset för
>scrabble på alla nivåer.

Lysande initiativ! Det behöver man inte sitta i styrelsen för att göra, men
det är bra att du känner pressen!

> [...]
> för teknisk fysik ("Konsulatet") vid KTH. Vid flytten från
> schacksalongerna tog vi ju med spel, nya och gamla, vilka nu förvaras
> lite varstans, bland annat två hos mig. Eftersom vi knappast kommer
> använda de gamla spelen till tävlingar (och knappt ens träningar?) och
> det dessutom finns många, skulle jag vilja föreslå att vi lånar/skänker
> ett spel av den gamla upplagan (Z=8) till fysiksektionen. Jag tror att
> detta ligger i allas intresse, och vill bara för formens skull
> kontrollera detta med er andra, eftersom det inte är jag som äger spelet.

Detta är väl rimligen en fråga för styrelsen som du kanske kan ta upp vid
något nära förestående styrelsemöte. Jag kan i alla fall säga att jag för
min del inte har något emot det, vare sig som styrelseledamot eller som
förbundsmedlem. (Fast det kan finnas en liten chans/risk att vi behöver
använda några av de gamla brädena vid stora tävlingar, givetvis med
uppdaterade brickor i så fall. Men det kan vi ta upp senare.)

>  En liten fysikerträning planeras någon gång under morgondagen, tisdag
> (OBS! inte ens min idé!).

Där ser man! Jag sa att man inte behövde sitta i styrelsen för att få idéer
och dom lyssnar redan!