SM närmar sig!

StefanDiös pyas@…et.se
Fre Mars 21 16:43:13 CET 2003

Planeringen av Scrabble-SM 3-4 maj pågår för fullt. Ni kommer alla att få
veta mer i takt med att saker bestäms, men redan nu kan jag viska om att
tävlingen kanske inte kommer att flyttas, utan trots allt spelas i
Stockholms Schacksalonger som det var sagt från början. Slutgiltigt besked
kommer om någon vecka.

I så fall blir det ett maxantal på 72 starter. Ni som inte har anmält er
kan alltså fortfarande göra det till Peter Oljelund enligt tidigare
meddelanden. När gränsen är uppnådd för vi en reservlista i händelse av
återbud. Mer om detta senare.

Nu vill jag egentligen mest påminna om en annan sak som vi har talat om
tidigare, nämligen att vi behöver hjälp med funktionärer under tävlingen.
Nästan alla vi känner vill vara med och spela själva, så det behövs 4-5
frivilliga som hjälper till som orddomare. Det är inte mer betungande än
att anteckna ett ord, slå in det i en dator och sen meddela spelarna om det
är godkänt eller ej. Kanske behöver vi också någon/några som hjälper till
med att mata in matchresultat i datorn och sköta andra enkla
sekretariatsuppgifter.

Ni som är intresserade men inte har tänkt spela, kan ni tänka er att hjälpa
till med sådant? Ni som ska spela, har ni släktingar eller vänner som
skulle kunna göra en insats? Man behöver inte jobba hela helgen utan kan
byta av varann, om man är flera. Kanske en halv dag i taget? Jag kan ännu
inte säga exakt vad vi kan utlova för ersättning till dessa glada hjälpare
utöver lunch och fika, men det får vi kanske anledning att återkomma till.

Jag ber alla som kan hjälpa till eller som har andra tips att höra av sig
till mig! Tack på förhand. Jag ser redan fram mot den största Scrabblefest
som någonsin utspelats i Sverige!