köpa spel?

Nils Berner nibe06@…banken.se
Fre Mars 28 08:33:38 CET 2003

Nättävlingen var ämnad att bli en 7 runders monrad, men det visade sig snabbt att strul med operativssystem etc. gjorde detta omöjligt att fullfölja. Efter 2 omgångar övergick tävlingen därför till en
ren utslagsturnering där de 8 bästa efter 2 omgångar fick spela kvartsfinal. Segrare blev helt oväntat :) Niklas Elmefjäll (elmis), som vann en välspelad final mot Lisa Blohm med 409-355. Resultaten
från turnering finns i forumet och det finns även en skärmdump av finalpartiet nånstans.
Tack till alla som deltog i första upplagan av "nilsb cup". 30 kom till start och tyvärr fick jag neka flera som ville vara med.

/Nils

                    Per Starbäck
                    <Information om listan>        To:     Information om listan
                    Sent by:                     cc:
                    Information om listan        Subject:     Re: köpa spel?
                    ling.uu.se

                    2003-03-27 20:52

Här i Uppsala kan man köpa Scrabble inte bara på Tradition, utan också
på Nallens leksaker. På Nallens kostar det 259 kronor.
Jag har fortfarande inte hittat nånstans där man kan köpa det över
webben.

Dessutom har Nallens Juniorscrabble i en upplaga som jag inte sett
tidigare. På framsidan står "NYHET / med förbättrat innehåll".

Den tidigare upplagan av Juniorscrabble tror jag att jag aldrig såg
till salu i nån affär, utan jag minns bara de få exemplar som användes
som jumbopriser i FEZ Cup ett par år. Blivande samlarrariteter?

P.S. Hur gick det i nättävlingen som pågår nu?

P.P.S. På söndag är det ABC Cup för nybörjare i Stockholm. Jag har
iofs inte med det att göra, men jag har hört att det finns några
lediga platser där. Tips tips.

P.P.P.S. Jag ska resa bort ett tag och kommer därför inte att
uppdatera ratingen eller nånting annat efter ABC Cup.