Scrabble-sajtenstämdav Mattel.

Magnus Bodin magnus@….org
Mon Mars 31 22:59:49 CEST 2003

On Mon, Mar 31, 2003 at 09:02:18PM +0200, Stefan Diös wrote:

> Styrelsen får ta upp frågan om vi ska skriva ett brev och hur det ska se
> ut. Det är viktigt att vi står upp och tar ställning där det behövs, men
> det är nog också viktigt att vi tänker igenom saken lite innan vi ingriper.

Jag vet att minst ett företag är eller har varit intresserat av att driva
scrabblesajten som ett samarbete med Mattel.

Jag tror tyvärr att Mattel hellre (än att låta Nils fortsätta driva sajten
ideellt)

    1. Köper loss spelet från Nils och driver det själv eller outsourcat.

    2. Ser till att Scrabble spelas på ett tredjepartsställe, t.ex.
       någon av de redan existerande spelsajterna på nätet. Där kan Mattel
       nå någon form av annonssamarbete.

Oavsett vad som händer bör väl Nils kunna räkna med att hans kod/arbete
betingar ett pris, men efter att internetbubblan är sprucken och med
jurister och varumärke på sin hand är det nog så att Mattell sitter med
trumf och alltså förhandlingsfördel.

/magnus

--
http://x42.com