Brickräkningsmallar och bordstädning

Ewa ewacb@….se
Sön. 2 november 2003 12.32.54 +0100

 > Hm, en liknande sak hände på SM senast minns jag, men då troligen

> under en match och inte mellan dem. Någon tog (eller la tillbaka)
> brickor från fel påse. Vi fick tillfälligt avbryta två matcher medan
> de kvarvarande brickorna kontrollerades i båda påsarna. Men då tror
> jag att vi lyckades lösa det på ett sådant sätt att ingen match
> behövde spelas om.
>
> Håller med om att det kan behövas åtgärder för att undvika detta. Om
> vi hade två sorters brickor/påsar skulle man kunna alternera dessa på
> borden. Men det har vi ju inte. Att iordningställa brädet efter spelad
> [...]
Jag har aldrig spelat scrabble IRL eller spelat en turnering IRL så jag
kanske inte kan säga något om det. Men är det inten möjlighet att ha
olika färger på påsarna. Eller en stor siffra på (eller bokstav). Då kan
man mindre lätt ta fel påse kanske?
Det är ju enklare att ha en del extra påsar med sig (kan inte vara så
svårt att sy)  där man häver över brickorna innan man börjar (eller
ställer helt enkelt påsen i) så att man lättare som spelare vet vilken
påse man skall ta.

Mynlen/Ewa

Information om listan