Rita - Greger      384 - 279
Ola - Stefan       257 - 354
Mårten - Greger    389 - 391
Caitlin - Rita     264 - 372
Stefan - Mårten    397 - 302
Ola - Rita         316 - 373
Greger - Caitlin   355 - 311

Stefan Diös          4 p.
Greger Nässén        3 p. (7 Berger-poäng)
-------------------------
Mårten Björkman      3 p. (5 Berger-poäng; inbördes möte)
Rita Åkesson         3 p. (5 Berger-poäng)
-------------------------
Ola Torstensson      2 p.
Caitlin Mårtensson   0 p.

Grupp "Hjärter"

Niklas - Emma      421 - 283
Henrik - Ronnie    394 - 273
Helena - Anita     300 - 295
Anita - Niklas     323 - 408
Emma - Henrik      335 - 393
Ronnie - Helena    390 - 277
Niklas - Ronnie    364 - 266
Henrik - Helena    391 - 288
Emma - Anita       308 - 254
Helena - Niklas    254 - 369
Henrik - Anita     395 - 344
Ronnie - Emma      360 - 411
Niklas - Henrik    439 - 344
Helena - Emma      249 - 409
Anita - Ronnie     274 - 427

Niklas Elmefjäll     5 p.
Henrik Fröjmark      4 p.
-------------------------
Emma Ivarson         3 p.
Ronnie Löfström      2 p.
-------------------------
Helena Berkesköld    1 p.
Anita Marmell        0 p.

Grupp "Ruter"

Lisa - Jörgen      409 - 256
Johanna - Sarah    291 - 233
Johanna - Lisa     263 - 386
Jörgen - Olof      388 - 331
Olof - Sarah       295 - 264
Jörgen - Johanna   349 - 352
Sarah - Lisa       239 - 443
Olof - Johanna     279 - 256
Lisa - Olof        341 - 333
Sarah - Jörgen     236 - 363

Lisa Blohm           5 p.
Jörgen Strand        3 p. (3 Berger-poäng, inbördes partiskillnad +54)
-------------------------
Johanna Oscarson     3 p. (3 Berger-poäng, inbördes partiskillnad -20)
Olof Siverbo         3 p. (3 Berger-poäng, inbördes partiskillnad -34)
-------------------------
Sarah Nilsson        1 p.
Jakob Vakant         0 p. (icke existerande spelare)

ANDRA STADIET

Finalgrupp (1-6)

Stefan - Greger    310 - 337
Niklas - Jörgen    373 - 356
Lisa - Henrik      320 - 315
Henrik - Stefan    370 - 305
Greger - Niklas    325 - 379
Jörgen - Lisa      282 - 348
Stefan - Jörgen    378 - 281
Niklas - Lisa      345 - 378
Greger - Henrik    238 - 391
Lisa - Stefan      369 - 332
Niklas - Henrik    344 - 414
Jörgen - Greger    284 - 295
Stefan - Niklas    435 - 315
Lisa - Greger      392 - 399
Henrik - Jörgen    375 - 322

1.  Lisa Blohm         4 p. (8 Berger-poäng)
2.  Henrik Fröjmark    4 p. (7 Berger-poäng)
3.  Greger Nässén      3 p.
4.  Niklas Elmefjäll   2 p. (3 Berger-poäng)
5.  Stefan Diös        2 p. (2 Berger-poäng)
6.  Jörgen Strand      0 p.

Mellangrupp (7-12)

Mårten - Rita      372 - 335
Emma - Olof        359 - 287
Johanna - Ronnie   278 - 345
Ronnie - Mårten    357 - 412
Rita - Emma        320 - 270
Olof - Johanna     313 - 337
Mårten - Olof      378 - 289
Emma - Johanna     398 - 313
Rita - Ronnie      354 - 272
Johanna - Mårten   279 - 395
Emma - Ronnie      288 - 370
Olof - Rita        318 - 354
Mårten - Emma      374 - 389
Johanna - Rita     273 - 292
Ronnie - Olof      304 - 331

7.  Mårten Björkman    4 p. (8 Berger-poäng)
8.  Rita Åkesson       4 p. (7 Berger-poäng)
9.  Emma Ivarson       3 p.
10. Ronnie Löfström    2 p.
11. Olof Siverbo       1 p. (2 Berger-poäng)
12. Johanna Oscarson   1 p. (1 Berger-poäng)

Bottengrupp (13-18)

Ola - Caitlin      327 - 423
Anita - Sarah      343 - 255
Anita - Ola        343 - 354
Caitlin - Helena   381 - 276
Helena - Sarah     305 - 319
Caitlin - Anita    280 - 327
Sarah - Ola        264 - 308
Helena - Anita     307 - 317
Ola - Helena       318 - 239
Sarah - Caitlin    246 - 385

13. Caitlin Mårtensson 4 p. (7 Berger-poäng, inbördes poängskillnad +49)
14. Anita Marmell      4 p. (7 Berger-poäng, inbördes poängskillnad +36)
15. Ola Torstensson    4 p. (7 Berger-poäng, inbördes poängskillnad -85)
16. Sarah Nilsson      2 p.
17. Helena Berkesköld  1 p.
Jättesist: Jakob Vakant

Lotterivinst (Scrabblespel): Johanna.
Flest noterade rullningar: Mårten (8 st, varav 2 "bluffar")
Högsta dragpoäng: Ronnie 122 poäng (FRYSBAR + något ej noterat)
9-rullning: Niklas (UTFÖRANDE)
Trippel-trippel: Henrik (GALLRING 103 poäng; felräknad, skulle vara 113)
Rolig hakning: DRESSIN+G (Greger)

Noterade rullningar (godkända ord): SALTERI, VISNING, BOGSERA, NEDKAST,
UTEDASS, ESTNISK, KANTLIST, PRUTMÅN, GALLRING, SPANARE (2 ggr), MANSLEM,
TRAGEDI, INFLIKA, ANDRAKE, KOSTALL, GASPEDAL, ANDERIK, TITULERA, SANKTION,
UTFÖRANDE, HUNDRAS, ENARMAD, DRAGSPEL, FETSTIL, SEGLATS, UTSKYLD, SKARPEN,
STÄNDER, DRESSIN, ELDSTAD, SEPARERA, SEMINÖR, STEARIN, BLEKARE, SVARTNA,
SLADDRA, KASSETT, FRESTARE, GNOENDE, SLITAGE, INRISTA, GELATIN, ANDETAG,
SLINGRA, KALKSTEN, BELGARE, RISTARE, AZERISKA, SNARARE, INIFRÅN, KLISTER,
SONDERA

Osynade rullningar av ej godkända ord: *ÅTERSYN, *SILOHUS, *VALUERA,
*LASTRING, *SKOLAGA

Synade godkända ord (urval): KÄRA, HUM, FÖNA, FÄLB, GORR, BIND, NÅDE,
PATTE, ROLLATOR, BITÅ, KIPA, HOTARE, UKAS, PURRA, ALFA, ASPE, TÖR, PAUSA

Synade icke godkända ord (urval): *HAR, *GOS, *TUSENFEM, *TRASTAT,
*STEARAT, *HÅSTA, *TRAGGIG, *DROGARE, *HYPE, *ASCHLE, *SEDD, *FÄRMA,
*TEXTAD, *APNE, *VIKON, *STENRAS, *PESTO, *PLÅTARE, *DUV, *GNID, *SEXTAKT,
*RUINERAD, *GAUSS

Nu orkar jag inte skriva mer utan det är bäst att skicka iväg rapporten.
Jag vill bara lämna en personlig gratulation till min f.d. vän... jag menar
min gode vän Greger som har tillfogat mig det största nederlag jag erfarit
under mina 10 år som Scrabblespelare, detta efter att ha öppnat med UTSKYLD
utan blank. Rättvist! Men om bara Svenska Akademien lär sig de alternativa
namnen på åkerbäret så blir det andra bullar nästa år!

S Diös

Information om listan