SV: Ang: SV:HÖSTSERIEN2003 (STOCKHOLM, STOPET)

PerStarbäck starback@…uu.se
Ons. 3 september 2003 16.50.22 +0100

Lisa skrev:
> Jag tror att vi tidigare har haft en diskussion om detta och kommit
> fram till att tävlingar som är öppna för alla och med förbundets
> regler ska vara ratinggrundade.

(Att dom är öppna är inget krav. Tvärtom så har det ju varit
ratinggrundande icke-öppna tävlingar sedan 1999.)

Henrik J. skrev:
> Just detta att det blir svårt för folk utanför Stockholmsområdet att
> delta plus att det blir ett rätt stort antal matcher gör att det
> kanske känns tveksamt om ratingen ska påverkas.

Många matcher är bara bra. Ju fler ratingpartier som spelas desto
mer rättvisande rating. Den enda nackdelen skulle vara vara att
det kanske blir lite knöligare att få in rapportering från varje
tillfälle och att presentationen av ratingen skulle få ändras lite
(från nuvarande "efter N tävlingar varav X är den sista..."),
eftersom man knappast skulle vilja räkna varje tillfälle som en
tävling.

Information om listan