Förfrågan om intresse för nybörjar- respektive hetsturnering

Blohm, Lisa lisa.blohm@…edicin.se
Ons. 3 september 2003 18.15.55 +0100

Det är väl lika bra att jag hänger på när det gäller turneringar i höst.
Jag har tidigare haft planer på att arrangera två Stockholmsturneringar
under hösten, men tror att jag får nöja mig med en. Det aktuella datumet
skulle bli antingen lördag den 4 oktober eller söndag den 5 oktober. Jag
lutar åt att prioritera en höstversion av vårens ABC cup, d v s en
Stockholmsturnering för spelare som antingen gör sin allra första
tävling eller som har högst 1 000 i rating. Men jag vill pejla intresset
lite grann för olika varianter. Reagera snabbt - jag bestämmer mig i
helgen. För samtliga varianter kommer deltagarantalet att vara begränsat
till troligen 16 personer, ev något fler.

Alternativ 1: Turnering enbart öppen för debutanter samt spelare med
högst 1 000 i rating. Denna tävling har bland annat som syfte att få nya
spelare att pröva på att spela. Minst fyra och högst sex matcher per
person. (ratinggrundande)

Alternativ 2: Testturnering med snabb-Scrabble. Matchtiden blir 15
minuter per person, d v s halva den normala. Min tanke är att klämma in
rätt mycket matcher, troligen tio omgångar.

Alternativ 3: Testturnering med öppet Scrabble, där man ser i vilken
ordning brickorna kommer.

Alt 2 och 3 är inte ratinggrundande. Möjligen kan kanske snabb-Scrabble
få en egen ratinglista, om modellen får efterföljare?? Öppet Scrabble
tror jag dock ska ses som just en testturnering - där lär antagligen
erfarenheter av en första turnering leda till regeländringar framöver.

Hör av er, ni som är intresserade av en eller flera varianter och kan
spela den helgen.