Höstserien 2003 - Nu kör vi igång!

henrik jonés henrik.jones@….com
Ons. 10 september 2003 00.24.49 +0100

Alla spelsugna (naturligtvis de som inte vill/kan delta i serien också) hälsas välkomna till Söderstopet imorgon! Det är visserligen inte den bästa av dagar att börja serien på och jag känner mig ärligt talat lite frestad att stanna hemma i TV-soffan. Men jag kommer iaf. Sen får vi se hur mycket spel det blir och hur mycket jag fastnar framför storbildsskärmen. De som drar igång seriematcher strax före att fotbollen börjar bör fundera igenom innan om de klarar av att koncentrera sig i det vrålande som ev. kan uppstå.

Jag kommer att ha med mig ett spel, SAOL och ett mindre antal protokoll. Förhoppningsvis kommer jag också att ha införskaffat en schackklocka (ev. två).Däremot kan jag troligen inte vara på plats före halv sju. Men ni som kommer tidigare kan naturligtvis börja spela innan!

Nu hoppas jag att alla som vet med sig någorlunda säkert att de kommer lägger in en liten blänkare om det på listan! Om inte annat kan det väl vara en bra träning inför de speltillfällen längre fram när det kommer att krävas planering och kommunikation från allas sida för att få ihop alla matcher.

Jag kommer att börja samla in pengar imorgon (Om nån har likviditetsproblem kan ett anstånd om en eller ett par veckor medges :-)) Det går också bra att sätta in hundringen på mitt konto i SE-banken: (5365 06 306 80). Men skriv nåt som gör att jag kan spåra vem det kommer ifrån!

Ni som inte är medlemmar i Scrabbleförbundet än: Följ instruktionerna här: http://stp.ling.uu.se/~starback/scrabble/ssf.html. Jag gör så småningom en avstämning med Lisa eller nån annan i styrelsen att allt är OK.

Vi är fortfarande 23 stycken, men än återstår dryga 12 timmar att anmäla sig på. Väntar t ex med spänning på om 2002 års SM-mästarinna tänker plocka upp den kastade handsken!

/Henrik