Höstserien 2003 - hemma/bortaplan

HenrikJonés henrik.jones@…sv.se
Ons. 10 september 2003 13.32.33 +0100

Jag kom nyss på att jag förbisett frågan om vem som ska ha fördel i
respektive match. Att göra en lottning där alla får ungefär lika många
fördelar (=rätt att välja om man vill börja eller ha bordet rättvänt) blir
lite för krångligt och tidskrävande eftersom jag inte har något program
som fixar det. Därför gör vi så att vi helt enkelt lottar inför varje
match (Den som drar bokstaven närmast A får välja). 23 matcher är så pass
många att sannolikhetslagarna troligen fixar till det så att det blir
ganska jämnt för varje spelare. Dessutom vet jag att det finns statistik
från tävlingsmatcher som visar att fördelen av att börja är marginell.

/Henrik