Höstserien 2003 - resultat onsdag 10 september

henrik jonés henrik.jones@….com
Tors. 11 september 2003 01.19.37 +0100

Den första tävlingskvällen fick en speciell inramning med knivdådet mot Anna Lindh och Sveriges vinst i EM-kvalet. Säkert är det fler än jag som har lite blandade känslor just nu. Men det blev ändå en trevlig premiär. Till att börja med hade vi brist på klockor (endast en) sedan det visat sig att det var slut på schackklockor hos Tradition. Nils B fann emellertid på råd: Vi kvistade över till schacksalongerna och fick låna tre stycken! Vi kan nog inte räkna med att det går varje gång - det beror säkert på hur många som spelar där en viss onsdag och kanske också vem som sköter ruljangsen. Men just ikväll var det en bra lösning.

Ett tiotal matcher spelades denna startkväll: Jag rapporterar dem här rakt upp och ner. Imorron prövar jag att skicka ut den excelfil jag tänkt använda för resultatredovisningen (den är på jobbet just nu) till listan.

Björn Söderström - Hans Albinsson                           363-267 (Björn: BRuKARE, 78 poäng)
Margareta Bylund-Andersson - Tine Norling                278-367
Elisabet Bruzelius - Claes Gejrot                               239-432 (Claes: *FESTARE, *LIsTARe) (ajabaja Classe! :-) )
Robert Svenander - Elisabeth Bruzelius                      244-304
Hans Albinsson - Sahra Rydh                                    278-357 (Sahra: TRAVaRE)
Henrik Jonés - Tine Norling                                        366-277 (Henrik: StANDAR)
Nils Berner - Birgitta Ländin                                       362-345 (en 67:a på Birgitta, var det en rullning???)
Tine Norling - Hans Albinsson                                    281-287
Sahra Rydh - Margareta Bylund-Andersson                 334-231
Henrik Jonés - Robert Svenander                                451-193 (Henrik: HaLSTER, OToLKAD)
Elisabeth Bruzelius - Margareta Bylund-Andersson      328-256
Elisabeth Bruzelius - Nils Berner                                273-276

- har jag missat nån match? maila mig kvickt som 17 i så fall!

Komplettera nu gärna denna magra resultatredovisning med egna referat från era matcher! Det kommer garanterat att höja temperaturen i turneringen ännu mer :-)

/Henrik