Inbjudan till Jaha cup i Stockholm

Lisa Blohm blohmlisa@…o.se
Tors. 11 september 2003 22.38.54 +0100

Hej,
den 12 oktober är det premiär för Jaha cup i Stockholm, en motsvarighet till vårens ABC cup för debutanter och övriga med en rating på högst 1000 poäng. Särskilt ni som är lite småsugna på att tävlingsspela men ännu inte har vågat er till en tävling ska känna er välkomna!

Spelplats: Kvarterslokalen på Skanörvägen 7 i Björkhagen i Stockholm.

Speltid: Söndag den 12 oktober. Samling 9.30 med vid behov grundlig genomgång av reglerna. Räkna med att tävlingen håller på till framemot 18-tiden. Lunchpaus och troligen någon fikapaus dessutom.

Vem får delta? Alla som aldrig har spelat en ratinggrundande tävling tidigare (Höstserien i Stockholm räknas alltså inte), samt tävlingsspelare som har högst 1000 i rating. Tävlingen är ratinggrundande.

Spelsystem: Avgörs på plats. Oavsett vilket spelsystem som används, kommer alla att få spela hela dagen och minst fyra och högst sex matcher vardera.

Regler: Svenska Scrabbleförbundets regler gäller, se http://stp.ling.uu.se/~starback/scrabble/regler.html.

Anmälningsavgift: 50 kronor (betalas på plats). Medlemskap i Scrabbleförbundet är ett krav för att få delta. Det kostar 20 kronor, vilket också kan betalas på plats. Ta med jämna pengar!

Deltagarantal: Max 16 personer. Till och med den 1 oktober är hälften av platserna reserverade för debutanter och hälften av platserna reserverade för tidigare tävlingsspelare med högst 1000 i rating. Blir det fullt i "ens egen" grupp hamnar man på en reservlista. Efter den 1 oktober får i första hand eventuella reserver plats i tävlingen och finns det då platser kvar fyller jag bara på med dem som hör av sig, oavsett vilken grupp de tillhör.

Fika/lunch: Kaffe/te/saft och enklare fika ingår i anmälningsavgiften. Det är lite ont om matställen på nära gångavstånd, men det finns en pizzeria i närheten och en Konsumbutik. Det saknas möjligheter att värma mat i lokalen.

Utrustning: All tävlingsutrustning kommer att finnas på plats. Om du har en schackklocka att ta med, får du dock gärna meddela mig det.

Vägbeskrivning med t-bana: Från T-centralen tar du grön linje söderut mot Skarpnäck (cirka 20 min). Kliv av i Björkhagen. När du kommer ut genom tunnelbaneuppgången tar du direkt vänster uppför en rätt brant backe. Fortsätt upp på höjden, så är du på Skanörvägen. Kvarterslokalen ligger i bottenvåningen ett av höghusen, just till vänster om den "vanliga" entrén.
Med bil: Det enklaste är ärligt talat att kolla i Gula sidorna. Maila annars mig, så ger jag en vägbeskrivning - den blir rätt lång att dra här.

Lokalens tillgänglighet: Det finns inga trappsteg inne i lokalen, men ett trappsteg (rätt lågt) när man ska in. Handikapptoalett saknas.

Anmälan: Görs till mig så snart som möjligt. Observera att deltagarantalet är begränsat. Anmälan sker till Information om listan Om ni går vilse på tävlingsdagen eller har några frågor, ring mig på 0739-26 18 14 (tävlingsdagen) alternativt 08-640 96 76. Anmälan måste ske i förväg! Glöm inte att ange ditt fullständiga namn och telefonnummer vid anmälan.

Varmt välkomna!
Lisa Blohm

Yahoo! Mail - Gratis: 6 MB lagringsutrymme, spamfilter och virusscan