SV: Magasinet

Olof Siverbo olof.siverbo@…et.se
Tis. 16 september 2003 12.39.58 +0100

tisdagen den 16 september 2003 kl 10.25 skrev Stefan Diös:

> Inte ska jag säga emot erfarna journalister. Men den här bilden hade
> ingenting med texten att göra alls. Jag har sett den förut och tror
> att den är flera år gammal (det var ett jippo-Scrabble i jätteformat
> på, typ, Wembleys gräsmatta). För en amatör såg det mycket mer ut som
> om de hade fått ett aktuellt meddelande om Scrabble och sökt i sitt
> arkiv efter en någorlunda passande bild.

OK, jag trodde att bilden verkligen föreställde kändisar som spelar
Scrabble. Men jag tror nog ändå inte att texten är baserad på ett
pressmeddelande. Snarare har Magasinet hittat "nyheten" i någon
amerikansk tidning (eller på nätet) och knyckt den därifrån.

Fast möjligheten finns ju att vi har rätt båda två; att det är Mattels
svenska PR-byrå som har fått tag i ett amerikanskt pressklipp och
skickat det vidare till diverse redaktioner.

Inte för att det är särskilt viktigt. Men det är ju alltid roligt med
meningslösa spekulationer!

/Olof

Information om listan