Från: henrik jonés [mailto:Information om listan]
Skickat: den 16 september 2003 19:39
Till: Information om listan
Ämne: Hoestserien 2003 - Stopet 17/9

Premiären av höstserien är redan avklarad. Tyvärr med en tragisk
inramning.
Nu glider vi in i den vanliga serielunken, men hoppas att denna lunk
skall
vara fylld av spännande och trevliga matcher. I morgon är det dags för
spel
igen. Hoppas så många som möjligt kan komma! Jag dyker själv upp nån
gång
mellan 18 och 18.30 räknar jag med. Jag är fortfarande klocklös, men har
nu
beställt 2 st klockor från Schackkompaniet i Göteborg. Den ena kommer
jag
att lotta ut som pris i tävlingen så småningom. Övriga som funderar på
att
skaffa klocka: http://www.schack-kompaniet.com/. Ev. kan vi låna klockor
från Schacksalongerna precis som förra onsdagen, men detta är inte något
vi
kan räkna säkert med varje onsdag. Alla ni som tänker komma i morgon OCH
har
klocka med er: Skicka ett mail så att vi får en uppfattning om vilken
tillgång vi har.

Kan vi räkna med en bunt protokoll från Swerok imorgon Lisa? Om inte
gäller
att alla som har möjlighet bör skriva ut åtminstone ett mindre antal
protokoll. Annars kommer det att finnas protokoll till avhämtning i
morgon.

Jag kommer att fortsätta med insamling av tävlingsavgifter imorgon.

Ni som inte är med i tävlingen men vill komma och spela: Det blir säkert
inga problem att hitta motståndare, det var det iaf inte förra veckan.
Meningen är inte heller att tävlingen helt ska tränga ut det vanliga
träningsspelet, även om de som inte kan komma så ofta nog i första hand
måste koncentrera sig på att spela tävlingsmatcher när det väl är där.
Alla
är hursomhelst varmt väkomna i morgon!

/Henrik

Efter ett avhopp och ett påhopp från en tidigare avhoppad :-) är vi
återigen
22 st:

Hans Albinsson
Håkan Andersson