alternativt spelplejs

blaenda at excite.com blaenda@…e.com
Ons. 11 augusti 2004 10.58.51 +0100

Kom att t?nka p? Alfredos i Hammarby Sj?stad som m?jlig spelrestaurang. De har gigantiskt med utrymme och likt de flesta restauranger i sj?staden f?r lite g?ster. Dock kan det finnas vissa spelare som finner st?llet ocentralt - kr?ver tv?rbana eller b?t fr s?der. (Sj?lv tycker jag det ?r hur l?tt som helst att ta sig dit). birgitta--- On Tue 08/10,  Henrik Jonés  < Information om listan> wrote:From:  Henrik Jonés  [mailto: Information om listan]To: Information om listan: Tue, 10 Aug 2004 21:32:05 +0200Subject:  Höstserien upplaga 2004 - Inbjudan&intresseanmälan Efter lite funderande har jag kommit fram till att jag inte ?r latare ?n att jag orkar samordna ett seriespel i Stockholm ?ven denna h?st. Som v?l de flesta av listans l?sare k?nner till s? k?rde vi en visserligen icke-ratinggrundande men icke desto mindre sp?nnande serie i f?rra h?sten p? onsdagar p? numera konkursade S?derstopet. H?r kan man l?sa allt som ?r v?rt att veta om den: http://www.pcp.no-ip.biz/div/nisse/stopet/index.htm. Vi var ett 20-tal glada spelare som drabbade samman i m?nga sp?nnande matcher m?nniska mot m?nniska innan slutligen Lisa Blohm stod som segrare efter att ha i sista omg?ngen ha spelat en direkt avg?rande match om f?rsta priset mot Victoria Gejrot. Jag t?nkte mig att uppl?gget i allt v?sentligt skulle bli detsamma som f?rra ?ret. H?nvisar d?rf?r till l?nken ovan. Dock med f?rbeh?ll att den exakta spelformen beror p? hur m?nga som anm?ler sig. F?r att det ska k?nnas meningsfullt att anordna vill jag nog ha minst ett tiotal spelare. Blir vi ung. s?
 m?nga blir det kanske returm?ten. Det kan ocks? t?nkas att det blir n?gon form av gruppspel d?r resp. gruppsegrare s? sm?ningom f?r m?tas i en sp?nnande final den sista spelkv?llen. F?r ?terkomma om detta. Vi vet visserligen inte riktigt var vi ska spela i h?st och jag ?r lite r?dd att M?ne inte r?cker till om vi totalt sett (allts? b?de seriedeltagare och icke-seriespelare) hamnar runt eller ?ver 20 personer vissa onsdagar. Men p? n?got vis l?ser det v?l sig, s? d?rf?r f?resl?r jag att vi k?r ig?ng onsdagen den 8 september. Precis som f?rra ?ret s? g?ller det nog att kunna komma ?tminstone runt h?lften av speltillf?llena f?r att hinna med att m?ta alla sina motst?ndare.  Naturligtvis ?r det ocks? s? att de som inte vill vara med i serien ?r PRECIS LIKA V?LKOMNA att vara med p? ondagarna som vanligt. Erfarenheten fr?n f?rra ?ret visar ocks? att det inte brukade vara n?gra problem att hitta villiga motst?ndare, b?de bland seriens deltagare och andra.  Deltagaravgiften blir 10
 0 sp?nn precis som f?rra ?ret. Medlemsskap i f?rbundet kr?vs eftersom vi spelar med deras sanktion och ev. dessutom ?ven i ?r kan f? bidrag i form av lite protokoll o.dyl. Vad jag skulle vilja ha in nu ?r en intresseanm?lan fr?n alla er som tror att ni vill/kan delta. Maila g?rna b?de mig och listan s? ser andra spelare hur intresset ?r. Den ?r inte 100% bindande, men i s? fall ?r det givetvis bra att ni meddelar mig att ert schema i h?st ?r lite os?kert. F?r dem som betalar in avgiften och k?r ig?ng ?r det naturligtvis bra att de verkligen t?nkt efter att det kommer att funka. Vi hade ett par personer f?rra ?ret som var tvungna att dra sig ur sedan de spelat n?gra matcher. ?ven om det inte var n?gon katastrof s? orsakade det en del praktiskt kr?ngel f?r mig i mitt arbete med resultatredovisningen. VARMT V?LKOMNA TILL 2004 ?RS UPPLAGA AV H?STSERIEN! /Henrik J_______________________________________________http://stp.ling.uu.se/mailman/listinfo/skrabbel

Join Excite! - http://www.excite.com
The most personalized portal on the Web!