Jag tar ett litet break.

Niklas Elmefjall niklas.elmefjall@…am.com
Tis. 31 augusti 2004 08.34.23 +0100

Hej scrabblevänner!

Elmis har inte varit så speciellt aktiv efter SM. Det beror helt enkelt på
tomhet. Visserligen var jag med i Metazo Cup och det var ju trevligt,
särskilt med tanke på att jag vann. Jag tänkte att jag skulle vara med i en
turnering efter SM och känna mig för. Det blev att jag satt där och mest
inte brydde mig. Märkligt att jag kunde vinna med den inställningen,
skyller på tur. =)

Som sagt, efter SM gick proppen ur mig lite grann. Jag börjar förstå vad
t.ex. Cathy Freeman kände efter Sydney-OS där hon efter all press tog sitt
guld i sin grodmansdräkt och sen hade svårt att jubla. Det var bara skönt
att det var över. Jag känner på nåt sätt likadant även om OS kanske är
nåååågot större. ;)

Ambitionen hade ju Cathy och jag lika mycket. Att vinna. Och känslan är nog
likadan. Jag tycker fortfarande att det är kul att lära mig nya ord, lära
mig nya knep i att bli bättre, variera mitt spel på olika sätt , studera
motståndarna och lära sig deras kroppsspråk och på så sätt bli en mer
komplett spelare. Däremot saknas tävlingsgnistan just nu. Det kan kanske
även bero lite på att jag inte haft så många motgångar. Visserligen har jag
stupat på mållinjen ett antal turneringar men jag har varit nöjd med mina
andraplatser ändå. Jag har gått från 1000 till 1135 utan att nånsin gå
minus och det är nog det jag är mest nöjd med. Får känslan att, jaha, nu
då? Vilka nya mål ska jag ha? Förutom att bli bättre och smartare i mitt
spel så måste jag finna nya mål i mitt tävlande. Jag är en extrem
tävlingsmänniska och till skillnad från Fröjmark är jag raka motsatsen.
Detta är inget sällskapsspel för mig när jag sitter på en tävling. Då är
det full koncentration och blodigaste allvar. Lirar jag på nätet är det
ganska mycket tvärtom. Där bryr jag mig inte mycket hur det går och då kan
jag känna av sällskapsspelskänslan bättre.

Så jag tar ett litet break från tävlandet och hoppas att suget kommer åter.
Jag tror det kommer åter men jag har ingen aning om när...

Jag kommer hålla igång lite på ordspel.se men mest för att snacka med lite
folk och ha ett tidsfördriv men utan att bry mig om hur det går i
matcherna.

Hoppas ni förstår.

//Niklas alias Elmis

Information om listan