Solitärt Skrabbel

Joakim Spångberg aniara@….se
Ons. 4 februari 2004 21.10.36 +0100

Hej och tack för responsen.

De första dragen har kommit och de vittnar om att det finns olika
taktiker att prova på. Vissa mer lyckade än andra. Jag kommer
troligtvis inte redovisa några poäng medans en deltävling pågår
om det inte finns ett överväldigande intresse för det.

Ett antal frågor har kommit dykt upp och reglerna har uppdateras
där förtydligande har krävts.

Lisa Blohm skrev:
>Jag förutsätter att dataprogram som gör hela jobbet inte är tillåtna.
>Hur är det med andra hjälpmedel för att hitta/kontrollera enskilda
>ord, det vill säga anagramletare, ordböcker etcetera? Det är ju
>givetvis omöjligt att kontrollera vad som eventuellt används, men
>det vore bra om det ändå fanns en klar regel för vad som gäller
>och sedan får man vädja till var och ens moral.

Det är som sagt omöjligt att kontrollera om någon använder hjälpmedel.
Reglerna har uppdaterats med en uttrycklig vädjan om att undvika andra
hjälpmedel än SAOL och förbundets tilläggslista.

Reglerna och löpande information finns på adressen:
http://www.konfliktspel.com/skrabbel.html

>Undrar också om det inte är någon anmälningsavgift (ursäkta om jag
>läst slarvigt så här i morgonrusningen), eftersom det är priser i
>tävlingen.

Nej, det är ingen anmälningsavgift. Prtiserna finns där eftersom jag
hade ett par presentkort liggandes som jag troligtvis inte kommer
utnyttja själv.

Gunilla Jarfelt skrev:
>Har man 20 brickor på stället i stället för 7 till att börja med?
>Skall man rapportera alla drag fram till dess att alla brickor är slut,
>eller skall man rapportera drag för drag? Eller kanske en rapport för
>varje  20-brickors-batch?

Brickstället består vid spelstart som vanligt av de första sju
brickorna. Efter att du lagt ett ord drar du lika många brickor som
i det ord du lagt. Enda skillnaden från vanligt spel är att
brickordningen är känd (och, naturligtvis, att du är enda spelaren)

Ditt drag skall bestå av ett komplett parti där samtliga brickor
använts (minus eventuella ospelbara brickor som du kan tänkas ha kvar
på handen)

>Skall man anmäla sig till någon innan man börjar?

Nej, någon separat anmälan behövs inte. Anmälan sker i och med att du
lämnar ditt första drag.

Johan Rönnblom skrev:
>Vad gäller hjälpmedel så använde jag ett ordkollsprogram för att (helt
>manuellt) slå upp och kolla att specifika ord stämde, men inte mer.

Helt ok enligt mig.

mvh
Joakim

Information om listan