Hemsidan - en sak i taget..

Stefan Furth stefan@…i.nu
Tis. 13 januari 2004 15.58.52 +0100

Hej!

Jag ska inte göra mig till den expert jag inte är men utifrån min ringa erfarenhet tror jag ändå att ni/vi har börjat i fel ände..
Det smartaste vore att först föra en diskussion om vad sidan ska användas till (och hur) innan man tar ställning till övrigt. Det är så mycket som "beror på"..

Om man börjar med att bestämma sig för en viss leverantör så begränsas genast möjligheterna - alternativt så kanske man betalar för en massa funktioner som man absolut inte har någon användning för..

Därför skulle jag föreslå följande tågordning:

1) Vad ska finnas på sidan? (inkl. funktioner och finesser)
2) Hur ska sidan byggas/uppdateras?
3) Vilken typ av service krävs av en leverantör/webbhotell (script, utrymme etc.)
4) Vilken leverantör kan tillgodose behoven till bästa pris?

Säkert kan någon mer kunnig person än jag ha synpunkter på listan och justera den. Det är mest principen jag är ute efter..

(För övrigt håller jag med susanne i kritiken mot word som editor..)

Information om listan