Kvällstävlingen på Stopet avgjord!

Nils Berner nibe06@…banken.se
Tors. 22 januari 2004 09.53.44 +0100

Tack Henrik för ett juste arrangemang. Jag kommer att hålla en liknande
mini-turnering på Stopet snart, antagligen den 18 februari om ingen annan
pretenderar på att göra det den dagen.

/Nils

henrik jonés <Information om listan>
Sent by: Information om listan
2004-01-22 00:19

        To:     <Information om listan>
        cc:
        Subject:        Kvällstävlingen på Stopet avgjord!

Efter en rafflande tävling stod ingen mindre än min kära syster Erika som
segrare bland de åtta deltagarna! Det var mycket spännande och jämnt i
båda gruppspelen.

Du hittar en resultatredovisning här: http://www.pcp.no-ip.biz/div/nisse/stopet/stopet_040121.htm

En allmän åsikt bland deltagarna var att det var kul att köra denna
spelform med lite kortare betänketid (20 min) och därmed snabbare tempo.
Jag tycker absolut att det finns anledning att överväga att införa detta
som en variant även på ratinggrundande tävlingar och kommer nog att lägga
in en motion om saken vad det lider...

Tack till deltagarna som slöt upp för en trevlig kväll. Tack även till
Xenix och Grodan Boll som också var där, spelade och umgicks. Naturligtvis
även ett tack till Björn som kom dit och lät sig bli spöad av mig in
kvällens enda match för min del - en knapp seger efter att jag bl.a. fått
ut BANJO för 54 poäng och en VÄRSTING på röd för nästan 90.

Förhoppningsvis blir det fler tävlingskvällar under våren med olika
arrangörer...