Re: Om motioner och poströster

Gunilla Jarfelt gunillajarfelt@…il.com
Fre. 23 januari 2004 16.48.39 +0100

Är inte alla motioner utannonserade i förväg?

Jag trodde att det var någon sorts krav för årsmöten, att man inte får
besluta om "hemliga" saker, utan att föredragningslista inklusive inkomna
motioner var tvunget att vara känt viss tid innan årsmötet. Orsaken till
detta skulle vara att man på detta sätt omöjliggör "kupper", d v s att man
driver igenom något med hjälp av dem som närvarar (som man i detta fall
naturligtvis "trummat" ihop själv"). Av samma orsak skulle en
föredragningslista för årsmöten inte få innehålla punkten Övriga frågor.

Har jag för mig fel? Är det någon som känner till hur reglerna är?

/Gunilla(guggee)

Chat: Ha en fest på Habbo Hotel
http://habbohotel.msn.se/habbo/sv/channelizer

Information om listan