  From: Henrik Jonés
  To: Information om listan
  Sent: Tuesday, November 09, 2004 5:14 PM
  Subject: Höstserien 2004 - ingen spelledare på plats imorgon 10/11

  Jag har andra aktiviteter denna vecka och hoppar därför över Måne imorgon. En frivillig insats från någon med att samla ihop protokoll och rapportera resultaten inkl rullningar (med poängsumma) skulle uppskattas stort!

  Bra också om någon skriver ut aktuell läge med spelade matcher eftersom alla kanske inte har 100% koll på vilka matcher de har kvar att spela.

  För formens skull vill jag också påpeka att Helena Detlof endast har denna vecka på sig att spela minst 6 matcher till innan hon utesluts ur seriespelet. Eftersom jag inte fått något besked i någon riktning från henne så blir det kanske tråkigt nog tvunget att ta ett sånt formellt beslut. I så fall kommer hennes enda spelade match att strykas. Rullningstävlingen kommer att ta hänsyn till detta genom att jag räknar fram en kvot istället för antal lagda rullningar. Kvoten kommer att beräknas på faktiskt antal spelade matcher PLUS de matcher som man lämnat w.o till eller där det blivit en dubbel-w.o från båda spelarna (så att det inte teoretiskt skulle löna sig för någon att avstå från matcher). Endast de matcher där man vinner på w.o själv (se reglerna för detta) kommer att räknas bort från underlaget.

  Ha en trevlig spelkväll imorgon!

  /Henrik