Aspudden DBS (OBS! det går fortfarande att anmäla sig)

Nils Berner nibe06@…banken.se
Ons Okt 6 18:22:44 CEST 2004

Hej,

här kommer info inför lördagens kraftprov:

Plats: Borgargillet, se mail från Peter Oljelund nedan.
Tid: Samling 7:30, spelstart så snabbt som möjligt. Det går bra att komma
tidigare :). Peter och jag kommer att vara i lokalen från 07.00.
Antal omgångar: 12
Spelsystem: En variant på monrad där de lägst placerade kan få möta
varandra 2 gånger fram mot slutet av turnering för att möjliggöra parning
överhuvudtaget. Vinner gör den som vinner flest matcher. Tiebreak är
PJ-poäng.
Ratinggrundande: Ja
Pauser: I princip inga. Ambitionen är att starta en omgång var 75:e minut.
Första ronden hoppas jag att vi kan komma igång med 07.45. Håller vi
schemat startar sista ronden i så fall 21.30. Matpauser får man göra sig
genom att spela snabbt. Det är också tillåtet att stå över ronder, vilket
naturligtvis ger 0 matchpoäng och 0 PJ-poäng i den ronden.
Fika och mat: Det kommer att finnas lite mackmat och fika som vanligt, men
i övrigt får var och en ansvara för sin mathållning i de korta break som
uppstår.
Anmälningsavgift: 80 kronor
Klockor: Jag skulle vilja ha någon klocka i reserv. Är det någon/några som
kan med sig 1 eller 2 klocka?

Telefonnummer: 0706-774858 (min mobil), 08-6614546 (till Borgargillet)

Jag har ju nu läst på om arrangörskap på förbundets hemsida och skulle
därför gärna vilja ha mobilnummer till er som skall delta så att jag kan
nå er på lördagmorgon om det behövs.

Varmt välkomna

Nils

----- Vidarebefordrat av Nils Berner/NIBE06/SHB   2004-10-06 17:42 -----

"Peter Oljelund" <Information om listan>
Sänt av: Information om listan
2004-10-04 18:38

Till
Information om listan
Kopia

Ärende
Borgargillet - lite karta och info från Peter

Hej och varmt välkomna till Borgargillet istället den 9:e oktober !

När det gäller all annan spelinformation hänvisar jag till Nils Berner
men....

...lite karta med mera finner ni på

http://gillet.oljelund.net

Praktisk information: