Mästaren mot alla - Elmis ställer upp

lisa.blohm at scrabbleforbundet.se lisa.blohm@…forbundet.se
Mon Okt 25 19:18:16 CEST 2004

Jag visste väl att Elmis inte var så svårflörtad... (tack Stefan Furth för
idén). Söndag den 31 oktober, preliminärt klockan 14.30, är det tänkt att
regerande svenske mästaren Niklas Elmefjäll ska spela flera
Scrabblepartier samtidigt, förslagsvis fem partier på en gång. Det hela
sker som ett inslag i spelhöegne på Dragon´s lair, där Scrabble ju ska
visa upp sig med bland annat en turnering, rullningsfiskdamm etcetera.

För att utmaningen ska bli rimlig kommer Elmis att få lite extra tid
utöver de sedvanliga 30 minuterna, men mer exakt hur upplägget kommer att
se ut har vi inte bestämt än. Motståndarna ska utgöras av spelare som inte
har tävlat tidigare. Spelare som föranmäler sig till mig att de vill möta
Elmis har viss förtur (fast lite utrymme för spontana motståndare på plats
vill jag nog ha).