Resultat DAZUMAL Cup

Mÿffffe5rten Bjÿfffff6rkman algaion@….com
Sön. 12 september 2004 18.58.12 +0100

Idag avgjordes årets DAZUMAL Cup i Linköping. Även denna gång led tävlingen av sistaminuten-avhopp
och övrig frånvaro och endast sex av tio anmälda dök upp. Vi spelade fem omgångar, "alla möter
alla", och lottade innan varje omgång om vem som skulle ha fördel.

Inför sista omgången stod det mellan mig själv (Mårten Björkman), Emma Ivarson och Mikael Pöllänen
som alla hade tre vinster. Jag behövde vinna över Jesper Jifält med 30 poäng mer än
poängskillnaden mellan Pöllänen och i tvälingssammanhang helt nya Kennet Sandén. Kenneth vann över
Pöllänen och säkrade segern åt mig. Emma behövde inför sista omgången vinna över Toni Laihinen med
250 poäng mer än Pöllänen eller jag vann med. Hon drämde till med 495 mot Tonis 279 och räckte
därför inte fram till seger men väl en andraplats.

Slutställning:
1. Mårten Björkman	4	+461 (413,2)
2. Emma Ivarson      	4	+333 (386,8)
3. Mikael Pöllänen	3	+290 (383,6)
4. Kennet Sandén	2	-158 (327,4)
5. Jesper Jifält	2	-196 (335)
6. Toni Laihinen	0	-730 (274,6)

Alla spelade matcher:

Omgång 1:
Mårten Björkman – Mikael Pöllänen 	345-410
Kenneth Sandén – Emma Ivarson 		277-350
Toni Laihinen – Jesper Jifält 		311-331

Omgång 2:
Mårten Björkman -  Emma Ivarson 	435-318
Mikael Pöllänen – Jesper Jifält		422-276
Kenneth Sandén – Toni Laihinen 		424-294

Omgång 3:
Mårten Björkman – Kenneth Sandén	423-256
Toni Laihinen – Mikael Pöllänen		217-467
Jesper Jifält – Emma Ivarson		300-363

Omgång 4:
Mårten Björkman – Toni Laihinen		386-272
Jesper Jifält – Kenneth Sandén		419-298
Emma Ivarson – Mikael Pöllänen		408-310

Omgång 5:
Mårten Björkman – Jesper Jifält		477-349
Emma Ivarson – Toni Laihinen		495-279
Mikael Pöllänen – Kenneth Sandén	309-382

Rullningar:

7 Rullningar:
Mårten Björkman (HARMLöS, BÖRSKuRS, NOSSErOT, sIERSKA, VALTALA, FASaNERI, AFATISK)

5 Rullningar:
Emma Ivarson (ANRÄTTA, SIDRUTA, AnEKDOT, LYSNiNG, RAGgARE)
Jesper Jifält (ESKAdEr, sTATARE, *VINSTRaD, MASKNiNG, EPISTeL)

4 Rullningar:
Mikael Pöllänen (DATERiNG, DIKTaRE, fOSTRAN, GORmAND)

2 Rullningar:
Kenneth Sandén (kREMERA, SKRiNNA)