  From: Information om listan
  To: Information om listan
  Sent: Sunday, September 26, 2004 10:22 PM
  Subject: Nationella spelveckan - vill du hitta på nåt?

  Hej,
  under vecka 44, det vill säga måndag 24/10 till måndag 31/10, är det dags för Nationella spelveckan, ett arrangemang som har funnits sedan 2001. Bakom spelveckan står Sverok, Sveriges roll- och konfliktspelsförbund, som Scrabbleförbundet är medlem i.

  Veckan är tänkt att "dra folks blickar till olika grenar av spelhobbyn och att öka intresset för att spela spel" och det blir en del pressmeddelanden om detta i samband med veckan. Vad man vill göra är valfritt, men jag har en lös idé om att i Stockholm anordna en ordspelskväll någon vardagkväll alternativt en ordspelsdag på helgen (söndag om jag ska vara med) på en någorlunda offentlig plats. Jag får förhoppningsvis svar från Sverok Stockholm i morgon om de har några bra kontakter med exempelvis Kulturhuset som vi skulle kunna utnyttja för att gratis få ställa upp spelbord, sitta där och spela massa olika spel (givetvis med tyngdpunkt på Scrabble, men det finns ju många andra ordspel också). Annars kanske Tradition eller leksaksaffären i Globen (som säljer Scrabble) kan vara intresserade.
  Förhoppningsvis får vi också ett par spel, Tabu och Scattegories, att demonstrera av Sverok. De får vi sedan behålla, om vi demonstrerar dem.

  Nu hoppas jag att det finns några stockholmare som kan tänka sig att vara med på detta (annars faller det ju rätt platt...) - alternativt har andra och mycket bättre idéer. Och givetvis går det precis lika bra att hitta på något i andra delar av landet (och då är det kanske ngn annan än Stockholm som behöver demospelen bättre). Men maila gärna mig/listan i så fall och berätta ett tag i förväg, så att Sverok kan få veta det och lägga in det i pressmeddelanden till lokala medier.

  Jag startar en tråd om detta även i förbundsajtens forum, under "övrigt".

  Mer info om spelveckan hittar ni på http://nsv.sverok.net.

  Lisa
  (Är du medlem i Scrabbleförbundet och vill ha en egen - givetvis gratis - @scrabbleforbundet.se-adress? Maila till Information om listan)