SAOL13 - ordregler

Stefan Diös pyas@…et.se
Ons. 19 april 2006 14.27.56 +0100

Per, du kanske inte läser förbundsforumet, men
jag kan säga att ditt inlägg redan har rönt stor
och positiv uppmärksamhet där. Inte minst från
SAOL-redaktionen! De har, vad jag vet, inte
skrivit något på forumet själva, men Håkan Nord
citerar ur en privat brevväxling han haft med
redaktionen. Och nu citerar jag en bit av det. SAOL säger:

>"Jag vill också kommentera diskussion om
>tryckningar, vi har lagt ner mkt tid på
>kontrolläsning till denna upplaga och vi tror
>och hoppas att det kommer vara betydligt mindre
>rättningar denna gång jämfört med SAOL12. Andra
>tryckningen av SAOL är under press med ett fåtal
>ändringar (ca 10), och i dagsläget har vi bara
>hittat/fått in rapporter om två-tre till. Jag
>läste någonstans på ert forum om hittade fel
>(jag tror det var ett mkt välskrivet inlägg av
>en Per Starbäck), dra er inte för att skicka
>sådana fel till oss så att vi snabbt kan få in dem i nästa tryckning."

Ja, kanske har du redan meddelat felen du hittat
till redaktionen, men annars vet du nu att de
tacksamt tar emot dem. Jag tycker i alla fall det
är väldigt roligt att SAOL följer våra
diskussioner och finner dem fruktbara. (Tidigare
i sitt inlägg citerar Håkan en passage där SAOL
tackar för all den hjälp de har fått av Scrabblespelare.)